Zážitky a reakce týmů

Tým "@" napsal:


Naprosto perfektní byl začátek hry. Další městské šifry byly také vydařené. Pravda, nedoluštili jsme 4, zatím se nápad nedostavil :-), ale dílem za to rovněž může i přesun na vlak. Nápad s vlakem považujeme za hlavní katastrofu Tmou 6. Vlak prakticky dokázal znova zahájit hru:




  • zcela násilně stlačil již rozdělené pole opět do jedné masy


  • de facto zrušil městskou část hry pro ty, co dostali SMS od orgů; my jsme ji dostali během luštění 4. Fakt, že městské šifry nejsou "pro vítězství nutné", určitě zakolísal naši motivaci. A to jsme vůči demotivaci prakticky imunní :-)


  • nápovědy z městké části určitě v terénu pomohly, ale jak jsem zaslechl, nápověda na 9 byla v 7. Tam se ovšem při odjezdu vlaku 23.23 musely týmy většinou vydat dávno před 7, takže na 9 spadli do pěkné kaše :-) Městská část pak měla vyjít nejvýš na 6,5 hodiny, což je asi třičtvrtěhodinka na šifru. To je bez přesunů asi 20-30 minut na šifru. To je OK pro hladký chod, ale ne pro jakous takous lušticí rezervu před vlakem (fakt ale je, že taková rezerva je pouze věcí zámyslu orgů :-)


  • na jízdence byl uveden odjezd 23.23 s důrazným varováním nejezdit ničím jiným. Totéž v SMS. Proč se pak nepodařilo v Kénigu pohlídat, aby se hlásilo skutečně 23.23? Je to velikostí pidichyba, významem maxichyba # minimálně nesoulad psaného a hlášeného vyvolával frustraci právě z onoho nesouladu :-), hlavně to ale byl detail, na kterém orgové bazírovali, ale pak skutek utek.


  • vlak jel daleko. Snad proto, že když už se tím vlakem jelo, tak aby se nejelo jen za humna...


  • po dojezdu vlaku byl problém se dostat k informacím o 9/A a B. Nástupiště bylo úzké a lidí holt bylo moc. Zaplať pánbůh, že někdo neuklouzl a nehópl pod vlak.


  • měl-li být vlak prostředkem v toku hry, tak to podle nás nevyšlo. Vlak se stal dominantou (třeba už jen tím, jak k němu všechno směřovalo).



Pak jsme se dostali na 9. Také jsme ji nedali. Tu ovšem oddělujeme dvě části # šifra OK, čili nádhera :-) a provedení (hrůza):




  • od vlaku 2 km, pro 9/B 5-6 km, na kopec 3 km. Neboli 10-11 km pro tým (i když třeba ne pro všechny). To samo zabere tak 2 hodiny a i když se dalo luštit paralelně (na kopci mohli využít hodinky a něco k dopravě týmu od vody), čas to byl velký.


  • jestli měla 9 rozvolnit pole, tak to nevyšlo. Turistikou to zjevně nešlo a obtížnost šifry se ukázala taková, že plynulý úbytek týmů k 10 nenastával. Nehledě na fakt, že kdyby vlak pole nestlačil, nebylo by potřeba na 9 nic rozvolňovat.


  • místo 9 bylo takové, že ti, kteří nevyluštili, museli nelehce pryč. Vlaky jely 4.52, 7.32, pěšky do Brna se nechtělo a tak dost týmů šlo pěšky to Tišnova. Je to jenom věc týmů, kdy a jak to zavinou a je jenom jejich věc, odkud a kam půjdou, ale...



Když to shrnu # šifry perfektní, orgové budiž pochváleni; mezihry nevydařené až špatné. Na jedné straně neinvenční přesuny z kraje Brna na jiný jeho kraj a na straně druhé vlak (asi vlak spokl všechno). Možná je ten vlak smůla kolem dobrého nápadu, možná to je výsledek snahy "hlavně to nějak zpestřit". Jestli by se toto mělo stát trendem (nebo jestli už to je trend), bylo by to podle nás zlé.


Nemyslíme, že byl měl vždy někdo dojít do cíle, nemyslíme, že by aspoň 80 % týmů mělo dojít na 6, aby si zaluštili. Je to jenom jejich věc (i když to asi někdy bez populismu nejde). Stejně tak by ale mělo být jenom věcí týmů, jakým tempem hru projdou a kdy se kam a jak dostanou. Orgové by po startu již do hry neměli zasahovat tak, aby mohli hru a výsledky ovlivnit. Nemohou to dělat ani týmy.


Zpět na zápisky