Obsah fóra TMOU! Archiv


Máš IQ > 150??? Tak to ti stačit nebude...
   Obsah fóra TMOU! -> Nápady, návrhy a přání účastníků -> Zed narku (a napadu)
Autor Zpráva
Petr Simecek
Anonymní



Zaslal: čt. říjen 21, 2004 15:50    Předmět: Zed narku (a napadu)

Jak si tak procitam prispevky ve foru, napada mne, ze obsahuji spoustu napadu, ktere by mozna nemusely upadnout v zapomneni. Protoze predpokladam, ze Orgove maji dost problemu se hrou a cist prubezne forum (natoz diskutovat o navrzich) nemaji cas, napadlo mne zalozit tohle "tema", kde by se ruzne napady a zlepsovaky (nikoli stiznosti!!!)shormazdily.

Nektere z nich se treba jednou uvedou do praxe... A nebo ne, ale predstava brainstormingu (potencialne) 2000 lidi a promena "pasivnich konzumentu" Tmou v aktivni spolutvurce mi prijde natolik lakava, ze proste neodolam to nezkusit Smile

Z praktickych duvodu zkuste byt co nejstrucnejsi a NEREAGOVAT (!) na predchozi prispevky, at uz se vam budou skvele ci priserne. Diky.
Návrat nahoru
Petr Simecek
Anonymní



Zaslal: čt. říjen 21, 2004 16:03    Předmět: Odmena pro vitezny tym

Omlouvam se za pravopisne chyby vyse i nize a pridavam napad:

Ivo Cicvarek napsal:

Inovovat tym TMOU? Neni to zase tak jednoduche. Sam jsem byl orgy TMOU osloven - a odmitl jsem. Pripravit ve spolupraci s Radkem Pelankem Sendvic mi nevadilo, ale NEZUCASTNIT se jako hrac TMOU? Pro me tezko predstavitelne...


Co kdyby se "vzila" tradice, ze vitezny tym je otrickovanim prijat za organizatory a podili se na priprave dalsiho rocniku? Ja myslim, ze jista obmena opotrebovanych mozku a priliv novych napadu by tak byl zajisten.
Návrat nahoru
Radek
Anonymní



Zaslal: čt. říjen 21, 2004 17:35    Předmět:

Fórum se snažím pročítat jak to jde. Díky příspěvkům z fóra dokonce došlo i k určitým úpravám kvalifikace.

Nápady se snažím z fóra vypisovat, aby nezapadly. Uvedu sem ten, který se mi zdál zatím úplně nejlepší, aby bylo zřejmé jak takový podnět pro organizátory může vypadat.

Byla to úplně krátká poznámka někde v tématu "co na to organizátoři" a znamenala asi toto:

Do městské části zařazovat přednostně šifry "mechanické" tj. ty u nichž je víceméně znám princip, ale řešení zabere určitý čas, do terénu naopak přednostně umisťovat šifry "s nápadem" tj. takové u nichž není na první pohled vidět postup řešení a hlavním úkolem je právě odhalení principu.
Konec podnětu.

Může se to zdát triviální, ale dokud tato poznámka nepadla, skutečně nás tento poměrně jednoduše sledovatelný parametr nenapadl.

Zatím jsme se většinou snažili udělat rozložení šifer z obou uvedených kategorií spíše rovnoměrně a zaměřit se na nastavení - lehčí šifry do města těžší do terénu. To je ale velmi ošemetné. A zpětně skutečně vidím, že pokud došlo někde k problému, bylo to většinou na šifře "s nápadem". Výše uvedený princip tedy umožňuje poměrně jednoduše a spolehlivě nastavit městskou část jednodušší než terénní o což se většinou snažíme.

Samozřejmě, že jiným rozložením poměru mechanických a nápadových šifer by se asi dalo dosahovat příslušných efektů (stížení začátku hry, závěru hry atd.)
Návrat nahoru
Lukas Krump
Anonymní



Zaslal: čt. říjen 21, 2004 17:44    Předmět: Pryc s chybami

Navrhuju, aby organizatori meli testery nejen na sifry jako takove, ale taky na spravnost vsech (i "beznych"=nezasifrovanych) textu, tedy aspon jednoho pecliveho korektora. Chyby typu preklep se vyskytuji a mohou mast, zvlaste jsou-li nektere sifry (jako napr. jedna z poslednich navstivenych v T5) na umyslnych chybach postaveny. Texty je nutno korigovat v jejich finalni podobe, jinak hrozi zaneseni dalsich chyb pri opravach textu po korekture.
Návrat nahoru
FIMAN, Manec
Anonymní



Zaslal: čt. říjen 21, 2004 17:54    Předmět:

Navrh:

Kontrolni kody.
Popsano v jinem threadu.

FIMAN, Manec
Návrat nahoru
Anonymní




Zaslal: čt. říjen 21, 2004 18:10    Předmět:

Navrh:

V kvalifikaci vzit tymy, ktere vyresi sifru za nejaky cas, treba i nekolik dnu. Ale hlavne, ze vyresi. Bylo by to lepsi pro tymy, ktere se zucastnuji poprve a nemaji jeste tolik zkusenosti.
Pro pripad, ze se kvalifikuje vic tymu, nez ma, bych udelala pak jeste nejakou sifru na cas.
Dneska se opravdu hralo o "sekundy" (a nevyhralo :/)

Návrat nahoru
Návrat nahoru
I.C
Anonymní



Zaslal: pá. říjen 22, 2004 07:35    Předmět:

Do kvalifikace zarazovat tezke NAPADITE sifry. Bude to vyhodne jak pro orgy - s dobrymi napady se seznami maximalni mnozstvi lidi, tak pro hrace - nebude zavi#SET na rychlosti.
Návrat nahoru
Murkhach
Anonymní



Zaslal: pá. říjen 22, 2004 09:12    Předmět: Uz jsem to napsal do jineho tematu, ale strucne ...

udelat vetveni a-> b a->c b->d
kdy na a je trojsky kun (dve sifry v jedne pricemz jedna lehci posila na c
- kde je jednoducha sifra s vysledkem ze predchozi zadani byl trojan a jak napoveda jak postupovat spravne k vylusteni
- b - klasicke stanoviste (c-je cislovano naprosto stejne)

nebo udelat cestu ve tvaru kruhu a linku mimo
- je cyklus stanovist kazdy skupina tymu zacina jinde a mimo postupu ziskaji z sifry i neco navic co kdyz daji dohromady jim da indicii jak jit na prvni stanoviste na lajne
Návrat nahoru
Fiman Lukáš
Anonymní



Zaslal: pá. říjen 22, 2004 10:48    Předmět: Koridor

Tohle téma je dobré Smile

Nechť trasa po jednotlivých stanovištích vytyčuje koridor o šířce 1 km ve městě, 2 km v přírodě. Takový koridor se nesmí nikde dotýkat; křížit se může pouze ve městě a to v místě vzdáleném alespoň 1 km od každého stanoviště.
Žádné z nesprávných řešení nesmí odkazovat do tohoto koridoru. (Nesprávným řešením je zde míněna možnost postupu jmenovitě napsaná v textu na stanovišti.)

- tohle pravidlo přípravy hry by mělo silně omezit, aby týmy haluzili další stanoviště, nebo je přeskakovali
Návrat nahoru
Lukas Krump
Anonymní



Zaslal: pá. říjen 22, 2004 11:46    Předmět: Rozlozena kvalifikace

Anonymous napsal:
Navrh:

V kvalifikaci vzit tymy, ktere vyresi sifru za nejaky cas, treba i nekolik dnu. Ale hlavne, ze vyresi. Bylo by to lepsi pro tymy, ktere se zucastnuji poprve a nemaji jeste tolik zkusenosti.
Pro pripad, ze se kvalifikuje vic tymu, nez ma, bych udelala pak jeste nejakou sifru na cas.
Dneska se opravdu hralo o "sekundy" (a nevyhralo :/)

Návrat nahoru


Myslel jsem neco podobneho jako tato anonymni kolegyne, ktera mne s napadem predbehla, tak jen doplnim: prehlceni serveru pri kvalifikaci a zaroven problemum s terminy, ktere se kazdemu nehodi, by slo predchazet tim, ze sifra by visela treba dva tri dny, a kazdy tym by si ji mohl lustit kdy by sam chtel, a meril by se mu individualne cas. Po deadlinu by se vzalo nejlepsich x casu. Takto by slo udelat vic kol. Protiargument mne napada, ze se pak snadno spravne reseni proflakne (pokud budou mit vsichni stejne zadani) a nekomu to muze neopravnene pomoci. Ale predpokladam ze hraci hraji poctive a nikomu to schvalne nesdeli natozpak nezverejni na webu - byli by sami proti sobe. (Leda ze by zalozili fiktivni tym, ktery by to lustil dlouho, a pak jako realny tym by to meli "vylusteno" za pet vterin.) I kdyz, podvadet se da i za soucasnych okolnosti, a kdo chce, cestu si vzdycky najde, a takovi sem preci nepatri, ze?
Návrat nahoru
Petr Simecek
Anonymní



Zaslal: pá. říjen 22, 2004 13:28    Předmět: Posun beznadejnych tymu o jednu sifru dal

K memu predchozimu navrhu (prijimani vitezneho tymu mezi orgy): Nejak mi z nej vypadlo, ze se jedna o organizaci JEDNOHO rocniku Tmou. Nalakat by to melo predevsim ty, kteri se nehodlaji upsat k organizaci na veky veku Exclamation a jsou schopni jeden rok vymyslet/testovat sifry aj.

To, co pisu ted, zavani vzhledem k postoji organizatoru k napovedam grafomanstvim. Rolling Eyes Ale podle mne se jedna o jednoduche reseni typu koza se nazere a vlk zustane cely. Jedna se mi o to, jak pomoci tem, co jeste ve ctyri rano resi druhou sifru a pritom minimalizovat dopad na tymy, ktere maji sanci dojit.

Reseni: poskytovat napovedu beznadejnym teamum (t.j. tem, co uz stejne nedojdou), rekneme v casech 1.sifra - 3 hodiny po zahajeni, 2. sifra - 6 hodin po zahajeni, 3. sifra - 8 hodin po zahajeni, 4. sifra - 10 hodin po zahajeni, 5. sifra - 12 hodin po zahajeni. Napoveda by se poskytovala vsem formou vyveseni na nastence (organizacne nenarocne). Tak by si kazdy vytrvaly tym prosel az k 6. sifre a netuhl od ctyr rano na nadrazi cekajic na prvni ranni vlak.

Neoficialne se podobne napovedy samozrejme uz poskytuji. Kdo by nedal ve tri rano help mimobrnenskemu tymu, ktery bloudic po Lidicke stale nemuze najit to zatraceny teziste, at po mne hodi kamenem. Wink
Návrat nahoru
Anonymní




Zaslal: so. říjen 23, 2004 18:16    Předmět: Re: Koridor

Fiman Lukáš napsal:
Nechť trasa po jednotlivých stanovištích vytyčuje koridor o šířce 1 km ve městě, 2 km v přírodě. Takový koridor se nesmí nikde dotýkat; křížit se může pouze ve městě a to v místě vzdáleném alespoň 1 km od každého stanoviště.
Žádné z nesprávných řešení nesmí odkazovat do tohoto koridoru. (Nesprávným řešením je zde míněna možnost postupu jmenovitě napsaná v textu na stanovišti.)

- tohle pravidlo přípravy hry by mělo silně omezit, aby týmy haluzili další stanoviště, nebo je přeskakovali


Sorry, ze pres vyslovny zakaz reaguji, ale bude to spise doplneni ci zdurazneni jednoho aspektu: muze byt spor o kontrolnich kodech a jak obecne zamezovat tomu, aby nekdo vyhaluzil nejake stanoviste a pak se na preskocene uz nevracel, muzeme se prit, jestli hrajeme na ferovku, nebo chceme projiti a vylusteni vseho nejak o#SETrovat (osobne tu potrebu ani moc necitim a jsem spis pro tu ferovku) #- ale v kazdem pripade je podle me nanejvys vhodne co nejvice omezit moznost vyhaluzeni dalsiho stanoviste, protoze bez ohledu na ostatni JA nechci "najit" dalsi stanoviste, ke kteremu jsem jeste nevylustil sifru. Protoze pak, i kdyz budu chtit hrat ferove a projit a vylustit vse, uz proste nemuzu udelat undo, jak jednou vim, kde to stanoviste je, uz nebudu mit problemy ho najit (coz teda vetsinou nebyva, i kdyz viz napriklad fotka z Tmou IV), a zejmena budu vedet, k cemu smeruje predchozi sifra, takze pro me bude jednodussi atd. atd. Chci jako hrac skoncit co nejlepe, ale bylo by blby napriklad vyhrat (kdyz jsem z tech FIMANu, co "radi vitezi" ;-), nicmene s tim, ze nejake stanoviste jsme nasli nahodou, takze jsme to pak meli jednodussi. Uznavam, ze pri poctech ucastniku tomu haluzeni uplne zamezit nejde, ale na Tmou IV jsme i my prosli pres ctyrku pri hledani trojky (byt jsme si nevsimli, ze je to dalsi stanoviste, protoze jsme nepoznali pani Pelankovou ci koho ;-), na Tmou V pry nekteri dojeli ke kostelu sv. Jilji (jeden z kostelu na ctyrce #- ovsem rozdeleni se a objeti vsech moznosti mi v takovem pripade nepripada nijak nekorektni), kde byla sedma zprava atd. atd.
Návrat nahoru
Pavel Šmerk, FIMAN++
Anonymní



Zaslal: so. říjen 23, 2004 18:17    Předmět: Re: Koridor

Anonymous napsal:
Sorry, ze pres vyslovny zakaz ...


Ach jo, zase jsem se nezvladl podepsat:

Pavel Šmerk, FIMAN++
Návrat nahoru
pooh
Anonymní



Zaslal: po. říjen 25, 2004 16:31    Předmět: námět

v jiném threadu bylo zmíněno, že je nedostatek testerů šifer. Letošního ročníku se nezúčastním a tak mohu nabídnout své služby a čestné pionýrské, že nikomu ani nemuknu. os(ze)seznam.cz
Návrat nahoru
Jirka
Anonymní



Zaslal: po. říjen 25, 2004 19:18    Předmět: Námět

Stanovit pro příští ročník také pravidla kvalifikace, aby bylo např. jasně řečeno, že se nesmí poskytovat výsledek mezi týmy či luštit společně a také aby se dalo předvídat rozhodnutí orgů ve sporných otázkách (tedy např. jaké okolnosti jsou důvodem pro anulování některého z kol kvalifikace) apod.
Návrat nahoru
prase
Anonymní



Zaslal: st. říjen 27, 2004 10:03    Předmět: Námět

Co se týká qalifikace, je mnoho stížností na vzájemnou výměnu informací mezi týmy. Přitom qalifikace na loňskou Bednu tento problém řešila dost efektivně, když každý tým dostal vlastní zadání. Přitom byl jasný princip řešení a role náhody byla minimální. (Pro ty, co to nezkusili: bylo třeba vyplnit čtverec 3x3 číslicemi od 1 do 9, přičemž si člověk mohl 12krát tipnout a dostal odpověď vyjadřující jak blízko je správnému rozložení číslic, které bylo pro každý tým jiné.) Qalifikace podobného typu je znemožňuje spolupráci mezi týmy, znemožňuje jednomu řešiteli qalifikovat víc týmů a je navíc dostatečně časově náročná a je přitom jasné, že to nakonec někdo vyluští. Je sice fakt, že někomu může přát náhoda více, než jinému, ale pokud generátor zadání vyloučí některé snadno "tipovatelné" možnosti (jako např. v bednářské šiffře čtverec plný samých jedniček), vliv náhody je potlačen. Navrhuju do dalších let dávat podobné mechanické šiffry do qalifikace a přitom zachovat vícekolový systém, který více zohledňuje různé rozložení volného času mezi týmy.
Návrat nahoru
FIMAN, Manec
Anonymní



Zaslal: st. říjen 27, 2004 11:25    Předmět: Re: Námět

prase napsal:
Co se týká qalifikace, je mnoho stížností na vzájemnou výměnu informací mezi týmy. Přitom qalifikace na loňskou Bednu tento problém řešila dost efektivně, když každý tým dostal vlastní zadání. Přitom byl jasný princip řešení a role náhody byla minimální. (Pro ty, co to nezkusili: bylo třeba vyplnit čtverec 3x3 číslicemi od 1 do 9, přičemž si člověk mohl 12krát tipnout a dostal odpověď vyjadřující jak blízko je správnému rozložení číslic, které bylo pro každý tým jiné.) Qalifikace podobného typu je znemožňuje spolupráci mezi týmy, znemožňuje jednomu řešiteli qalifikovat víc týmů a je navíc dostatečně časově náročná a je přitom jasné, že to nakonec někdo vyluští. Je sice fakt, že někomu může přát náhoda více, než jinému, ale pokud generátor zadání vyloučí některé snadno "tipovatelné" možnosti (jako např. v bednářské šiffře čtverec plný samých jedniček), vliv náhody je potlačen. Navrhuju do dalších let dávat podobné mechanické šiffry do qalifikace a přitom zachovat vícekolový systém, který více zohledňuje různé rozložení volného času mezi týmy.


Me se kvalifikace na Bednu zdala taky docela dobra. Jenom chci podotknout ze pokud by byl "zachovan vícekolový systém" jak navrhujes v zaveru, ztraci se pozitivum ktere uvadis na zacatku, totiz ze "znemožňuje jednomu řešiteli qalifikovat víc týmu".
Je to trade off, ja osobne bych byl za jednokolovy, proste hra ma dane datum a na to si musis udelat volno, a stejne tak na kvalifikaci.

FIMAN, Manec
Návrat nahoru
Anonymní




Zaslal: st. říjen 27, 2004 12:39    Předmět: Re: Námět

FIMAN, Manec napsal:
Jenom chci podotknout ze pokud by byl "zachovan vícekolový systém" jak navrhujes v zaveru, ztraci se pozitivum ktere uvadis na zacatku, totiz ze "znemožňuje jednomu řešiteli qalifikovat víc týmu".
Je to trade off, ja osobne bych byl za jednokolovy, proste hra ma dane datum a na to si musis udelat volno, a stejne tak na kvalifikaci.

FIMAN, Manec

Tomu moc nerozumím. I v jednokolovém bednářském systému může jeden řešitel kvalifikovat víc týmů, ale způsobem "kolik zadání vyřešíš, tolik týmů qalifikuješ", přičemž každé nové řešení zabere určitý (netriviální) čas. Tzn. když jsem schopen jeden tým kvalifikovat za půl hodiny, pak dva kvalifikuju za hodinu, nebo když uvážím, že po první kvalifikaci mám jistou praxi, tak třeba za 48 min. Ono znemožnění kvalifikace více týmů jedním uživatelem se vztahuje na případy, kdy někdo vyřeší šifru a pak se už jenom loguje a zasílá odpovědi. Vícekolovost v bednářském systému spočívá v podstatě jen v tom, že se běh kvalifikace na nějakou dobu přeruší. Nakonec v každém kole může být jiný princip qalifikační úlohy, aby se to přece jen nedalo natrénovat.
Návrat nahoru
I.C.
Anonymní



Zaslal: st. říjen 27, 2004 12:55    Předmět:

Mně se vícekolový systém (přes veškeré mouchy, možnosti nápověd mezi týmy) zdá docela dobrý - NAPÍNAVÝ, STRESUJÍCÍ. Pokud se vyřeší všechny technické problémy, tak kvalifikace vlastně bude taková vícedenní hra uvnitř hry pro všechny počáteční zájemce.

Dovedu si představit i vícedenní kvalifikaci, v níž by se v každém kole kvalifikovalo jen prvních de#SET týmů - dalším týmům by se pouze počítal čas (případně body, které by vznikly přepočítáním času). Mouchy to samozřejmě má taky:)

Nebo kvalifikaci, v níž by bylo nutné vyluštit alespoň řetěz několika následných šifer.

Nebo kvalifikaci, která by byla sama o sobě hodnotnou internetovou hrou typu Sendvič (těžko říct, jestli se to dá pro tolik týmů ošetřit technologicky - tomu nerozumím) - to by bylo skoro nejkrásnější řešení, protože i nekvalifikované týmy by si pořádně zaluštily.
Návrat nahoru
Robert-Antonio
Anonymní



Zaslal: út. listopad 02, 2004 16:10    Předmět: Termín

Zkusím dát do pléna návrh mírně extrémistický: Příští ročníky pořádat v noci ze soboty na neděli. Případně využít nějaký ten prodloužený víkend. Ono pro některé, zejména mimobrněnské, účastníky může být dost těžké stihnout start v pátek po západu slunce.
Návrat nahoru
to je jedno
Anonymní



Zaslal: st. listopad 03, 2004 08:24    Předmět: so - ne

Souhlas naprostý: v pátek v 16:00 jsou mnozí pracující ještě v práci. Loni jsem se zapojil až o půl osmé...
Návrat nahoru
Murkhach
Anonymní



Zaslal: st. listopad 03, 2004 10:26    Předmět: Co takhle umoznit start v casovem Intervalu

Tj tym nekam prijde a ziska zadani treba
- stazenim z inetu pres registraci
- rozpecetenim obalky
- zapisem do starovni knihy s casem
.....


Samozrejmne je to o poctivosti tymu (ale to snad vzdy)
- tj nebudu mit tym A1 ktery odstaruje v 16:00 a tym H8 ktery odstartuje az ve 20:00
Návrat nahoru
Fiman Lukáš
Anonymní



Zaslal: pá. listopad 05, 2004 13:03    Předmět: Kvalifikace

Reprodukuji cizi navrh:

Pri zadavani odpovedi pri kvalifikacni uloze by system bral dalsi pokusy s nutnym zpozdenim, rekneme 5 minut. Aby to vyloucilo ty, kteri to resi silou - zkousi jedno reseni za druhym, protoze pri hre sifry moc silou resit nejdou, a pokud - pak to tym stoji cas (kdyz treba obihaji vsechny mozne kostely).
Návrat nahoru
Fiman Lukáš
Anonymní



Zaslal: pá. listopad 05, 2004 13:08    Předmět: Jeste k terminu

S vymenou patku za sobotu pridam jeste jeden argument:
Pred hrou je dobre se poradne vyspat. Jenze to ti, co musi jit v patek rano do prace nebo do skoly znvyhodnuje oproti tem, co v patek rano vstavat brzy nemuseji.
Presun terminu na sobotni noc tenhle rozdil smaze (protoze tech, co by museli vstavat i v sobotu rano je mnohem mene).
Návrat nahoru
David M. abpopa
Anonymní



Zaslal: út. listopad 09, 2004 00:01    Předmět:

No ja bych jen dodal, ze poradne vyspat se pred TMOU je urcite dobre, ale mnohem lepsi je napr. cely tyden(treba uz od nedele) dusledne chodit spat tak kolem sedme rano a vstavat vedve ve tri. To je ale tim spis pristupne pouze tem, kteri nemaji zadne na denni dobu vazane povinnosti.
Návrat nahoru
prase
Anonymní



Zaslal: st. listopad 10, 2004 12:51    Předmět: návrh

Navrhuju, aby se příště TMOU nekonalo přesně ve dnech voleb. Pro mimobrněnské účastníky chtějící volit doba konání akce představuje značný problém. A to i když je senát na prd.
Návrat nahoru
Anonymní




Zaslal: st. listopad 10, 2004 13:42    Předmět: Re: návrh

prase napsal:
Navrhuju, aby se příště TMOU nekonalo přesně ve dnech voleb. Pro mimobrněnské účastníky chtějící volit doba konání akce představuje značný problém. A to i když je senát na prd.

No mam pocit, ze pri soucasne volebni ucasti cca 30% stale tech 1000 lidi dela stale jen promile, ktere tezko neco ovlivni Wink
Pro dobry pocit si ale muzes vyridit volebni prukaz a odvolit pro mne zame mezi stanovisti c. 2 a c. 3
Návrat nahoru
prase
Anonymní



Zaslal: st. listopad 10, 2004 14:13    Předmět: volicskej prukaz

Jen jestli se zrovna v Brne volby konaji a jestli bude mozny volit v Zabovreskach senatora za Prahu 10. Neco mi rika, ze asi ne...
Návrat nahoru
5R
Anonymní



Zaslal: po. listopad 15, 2004 14:20    Předmět:

Ctu si zapisky tymu... perla vedle perly. Co tak priste udelat soutez o nejlepsi reportaz (vitez dostane pristi rok do tymu rozhlasoveho reportera Very Happy ). Zatim bych volil Praliny zvlast.
Návrat nahoru
Síba von Pralinky zvlášť
Anonymní



Zaslal: po. listopad 15, 2004 15:56    Předmět:

5R napsal:
Ctu si zapisky tymu... perla vedle perly. Co tak priste udelat soutez o nejlepsi reportaz (vitez dostane pristi rok do tymu rozhlasoveho reportera Very Happy ). Zatim bych volil Praliny zvlast.


Koukám, že i na Tmou jsme celkem za komiky.
Návrat nahoru
Tomáš Brokl - Svíčky
Anonymní



Zaslal: po. listopad 15, 2004 16:28    Předmět: Re: Termín

Robert-Antonio napsal:
Zkusím dát do pléna návrh mírně extrémistický: Příští ročníky pořádat v noci ze soboty na neděli. Případně využít nějaký ten prodloužený víkend. Ono pro některé, zejména mimobrněnské, účastníky může být dost těžké stihnout start v pátek po západu slunce.


Ne, že bych nám chtěl dělat tady, na konkurenční fóru, mermomocí reklamu, ale přesně toto hodláme použít na Svíčkách 2005.
Návrat nahoru
Fiman Lukáš
Anonymní



Zaslal: po. listopad 15, 2004 20:31    Předmět:

Byl tu nápad dávat do městské části spíše mechanické šifry (u kterých je znám postup, jde o rychlost řešení) a do terénní spíše "vhledové" (musí se přijít na způsob luštění). To povede k tomu, že týmy budou odpadávat spíš až v terénní (i když systém restartu uprostřed hry (vlak pro všechny apod.) tohle spíš vylučuje).

Mám proti tomu zásadní námitku:
Nemálo lidí má v Brně přístup k počítači a luštění šifer prvního typu lze s počítačem často velmi urychlit (což se sdělo např. i u graf. šifry bludiště, kde stačilo vyfotit a v editoru vylít barvou). Takže předchozí nápad bych bral velmi s rezervou.
Návrat nahoru
Murkhach- Svetlem1
Anonymní



Zaslal: út. listopad 16, 2004 11:46    Předmět: Rozhazeni ucastniku

No napada me udelat v Brne cyklicky kruh 6-8 stanovist, kdy stratuji tymy rovnomerne rozptyleni (do prihlasovani napsat treba kdo se s kym zna atp)

na kazdem stanovisti by bylo- cast zakodovane zpravy
- lehci sifra s polohou dalsiho stanoviste
- tezsi sifra davajici cast hesla (postupu) k lusteni zakodovane

dalsi cast muze byt linearni nebo paraelne linearni
- nektera dvojice stanovist je zdvojena (napr. dve koty (A1,A2) a dva azimuty vzdaleniosti (B1,B2)
s tim ze je na stanovisti X zadani A1 a B1 na X+1,A je B2 a na X +1,B je A2 s tim ze A2 i B2 odkazuji na X+2


Urcite bych doporucil to udelat ze So na Ne

Pokud jsou nejaka stanoviste s vice castmi zprav, nemelo by casti byt od sebe vice jak 1km
Návrat nahoru
Anonymní




Zaslal: út. listopad 16, 2004 12:04    Předmět:

Fiman Lukáš napsal:
Byl tu nápad dávat do městské části spíše Mám proti tomu zásadní námitku:
Nemálo lidí má v Brně přístup k počítači a luštění šifer prvního typu lze s počítačem často velmi urychlit (což se sdělo např. i u graf. šifry bludiště, kde stačilo vyfotit a v editoru vylít barvou). Takže předchozí nápad bych bral velmi s rezervou.


No kdyby bylo reseni vybrat nekrizici se cestu bludistem tak na to ti pocitac moc nepomuze - vybarvis celou plochu a je to to k nicemu

co si musis pohlidat tak stromove a substitucni sifry Smile
Návrat nahoru
Lukáš Krump
Anonymní



Zaslal: pá. listopad 19, 2004 15:51    Předmět: Mechanické vs. kreativní šifry

Fiman Lukáš napsal:
Byl tu nápad dávat do městské části spíše mechanické šifry (u kterých je znám postup, jde o rychlost řešení) a do terénní spíše "vhledové" (musí se přijít na způsob luštění). To povede k tomu, že týmy budou odpadávat spíš až v terénní (i když systém restartu uprostřed hry (vlak pro všechny apod.) tohle spíš vylučuje).

Mám proti tomu zásadní námitku:
Nemálo lidí má v Brně přístup k počítači a luštění šifer prvního typu lze s počítačem často velmi urychlit (což se sdělo např. i u graf. šifry bludiště, kde stačilo vyfotit a v editoru vylít barvou). Takže předchozí nápad bych bral velmi s rezervou.


A přidávám, že luštit první půlku hry samé mechanické šifry (jako tomu bylo skoro letos) je pěkná otrava.

Pestrosti zdar!
Návrat nahoru
Martina (Prahory)
Anonymní



Zaslal: po. listopad 22, 2004 07:08    Předmět: Termin

Navrh: posunout zpatky termin konani Tmou cca o mesic, tj. na rijen.
Ono je i podle kalendare celkem zrejme, ze v pulce listopadu byva zima, ale doufam, ze si to clovek snaze uvedomi treba pri soucasnem pocasi. A to je teprve tyden po hre! Mraz podle me muze sebelepsi hru dost pokazit. To je jako kdyz nekdo perfektne zorganiuzuje plavecke zavody, ale da do bazenu ledovou vodu. To je pak ten zavod o nicem Wink
Návrat nahoru
I.C. (Albert Stallone)
Anonymní



Zaslal: po. listopad 22, 2004 13:26    Předmět: drsné podmínky

Mně se naopak drsné podmínky na TMOU dost líbí. A dokonce patřím až k takovým masochistům, kteří litovali, že sníh (nikoliv však vichřice, která láme stromy) nepřišel o týden dřív. To by byl nezapomenutelný ročníkSmile. Pravda je, že zlínský OSUD jsem si užil i z té opačné stránky: krásná teplá prvomájová noc. Shrnuto: je dobré, že během roku jsou tyhle hry příjemně rozptýlené do různých ročních období...
Návrat nahoru
Časy uváděny v GMT + 1 hodina