Obsah fóra TMOU! Archiv


Máš IQ > 150??? Tak to ti stačit nebude...
   Obsah fóra TMOU! -> Technické problémy a různé -> Jak vyplňovat průchod hrou?
Autor Zpráva
Přizdisráči



Příspěvky: 30

Zaslal: ne. listopad 04, 2012 19:20    Předmět: Jak vyplňovat průchod hrou?

Ahoj,

jen tak ze zájmu - u několika týmů jsem si všiml, že vyplňují odchod ze svého posledního stanoviště, i když to bylo i po konci hry. Jeníčci dokonce vyplnili i příchod na čtrnáctku ve 12:30.

Podle mě to znepřehledňuje čtení a snižuje relevanci statistik. Oceňuji, že týmy vyplňují postup pravdivě a chápu, že leckoho může mrzet, když přijde na vzdálené stanoviště třeba jen pět minut po dvanácté nebo vyluští těžkou šifru pár minut po limitu - a že to chce zaznamenat. Ale nepřijde mi to úplně košér. My jsme se například doslova hnali na patnáctku jen proto, abychom se tam mohli zapsat a třebas i o místečko poskočit. Tamější šifru jsme vyluštili na koleni, ale přesto by nás nenapadlo psát to do oficiálních statistik, abychom si "vylepšili imidž".

Příchod na stanoviště či vyluštění šifry po skončení hry podle mě prostě nepatří do "postupu HROU".

Co si myslí ostatní?

-- Dero

(Konkrétně mluvím o TMOU 14°, ale týká se systému obecně, tak řadím příspěvek do této kategorie.)
Návrat nahoru
HALUZná megakombinácia



Příspěvky: 9

Zaslal: ne. listopad 04, 2012 20:45    Předmět:

Ale veď sa zvlášť zadáva stanovište, na ktorom si oficiálne skončil. Podľa toho sa to myslím teraz triedi. Problém je čisto v tom, že toto stanovište si Jeníčci zrejme zadali nesprávne, ak naozaj na 14ku prišli až 12:30.

Rovnako je tam teraz viacero tímov (typu coredump na 15ke) ktoré majú poslednú šifru vysvietenú ako vyriešenú, hoci to vyriešenie bolo až po 12:00.

To ale nie sú problémy so *zadávaním* údajov, len s ich *spracovaním*. Nech len tímy zadávajú všetky časy, čo majú -- mať viac údajov nemôže byť na škodu.

Len treba pri výrobe (*neoficiálneho*) poradia tímov ignorovať všetko, čo sa stalo po 12:00. A prípadne to v rámci dobrej vizualizácie zobraziť tak, aby to nerušilo.

--
mišof
Návrat nahoru
Přizdisráči



Příspěvky: 30

Zaslal: ne. listopad 04, 2012 21:16    Předmět:

mišof, já si nemyslím, že to je jenom problém se zpracováním údajů. To je dosti technicistní přístup ve smyslu "jde to jednoduše ošetřit, tak se to prostě ošetří a basta".

Dobře vím, že ta nerelevantní data jde snadno vyfiltrovat. A jsem rozhodně raději, když tam týmy zadají správné údaje, než aby si třeba vymýšlely, že tu šifru vyluštily minutu před dvanáctou, když to ve skutečnosti bylo ve 12:01. Možná je to ve výsledku nejlepší možné řešení.

Jenom prostě nechápu, proč je tam vůbec týmy vkládají. Když dosáhnu stanoviště mimo hru, nebo když doluštím šifru už mimo hru, tak je to prostě... ehm... mimo hru. Když se teď podívám do statistik, tak prostě vidím např. vyzvednuto 11:50 (zelené políčko) a říkám si "fíha, ti XYZ jsou dobří, když tak těžkou šifru dali do deseti minut... oh, wait".

A k "mať viac údajov nemôže byť na škodu" - s tím taky nesouhlasím. Mít víc balastních údajů na škodu je. Ty si na to napíšeš skriptík a zpracuješ to podle svého gusta. Já třeba taky. Ale každý to udělat nemůže. Orgové to mohou ošetřit systémově, ale třeba nechtějí nebo nemají čas. Prostě si myslím, že díl zodpovědnosti leží na hráčích samotných.

(A tohle je spíše jenom taková sonda do názorů ostatních na dané téma, možná trochu apel. Nepotřebuji tento "problém" "vyřešit".) Smile

-- Dero
Návrat nahoru
Nivová omáčka



Příspěvky: 2

Zaslal: ne. listopad 04, 2012 23:09    Předmět:

Nas tym byl jeden z tech, ktery vylustil svou posledni sifru a na dalsi stanoviste jiz v casovem limitu nestihl dojit. Pred vyplnenim pruchodu jsem vubec neuvazoval, ze bych cas prichodu na stanoviste mimo hru vyplnil. Kdyz jsem ale videl, ze se da jasne urcit, kde jsme oficialne skoncili (vylustenim sifry na 14. stanovisti), tak jsem o tom dale nepremyslel. Kolem stanoviste 15. bychom vicemene sli tak jako tak a organizatorum by se mohl hodit alespon cas presunu. Zrovna v nasem pristupu nevidim velky problem. Pokud by to ovsem drazdilo, tak udaj mohu odstranit.

Mira
Návrat nahoru
Přizdisráči



Příspěvky: 30

Zaslal: ne. listopad 04, 2012 23:35    Předmět:

Pravda, z pohledu orgů jsem se na to nepodíval. Existují jistě i další případy užití, ve kterých dává vyplnění statistik až za horizont hry smysl, např. externí paměť pro samotný tým, který si chce mít možnost za pár let vzpomenout, že nedošel dál jenom o minuty.

Ale to, že tyto záznamy znepřehledňují danou tabulku, si myslím stále. Rozhodně ale nejsem popuzený ani nevyvozují kdovíco z toho, že tam ten který tým takový údaj má zadaný. Zajímají mě názory ostatních.

-- Dero
Návrat nahoru
Sven Dražan
Admin


Příspěvky: 29

Zaslal: po. listopad 05, 2012 10:25    Předmět:

Zdravím, díky za zajímavé podněty. Se statistikami je to tak, že se postupně rok od roku snažíme systém vylepšovat ale stále je tak trochu "nad rámec" protože většinu energie spotřebujeme na přípravu a realizaci vlastní hry a po hře už se na nás zase nahrnout jiné povinnosti.

Osobně zadávání informací "mimo hru" nepovažuji za nic špatného a spíš to vnímám jako naši povinnost si ve statistikách udělat pořádek. Letos navíc s nelinearitou nastalo několik obtíží, takže jsme měli dost práce je zprovoznit alespoň "nějak".

Jedna z malých "vylepšení" letošních statistik je tvorba pořadí všech týmů. Historicky se v dřívějších letech pořadí neuvádělo, protože jedna z původních představ zakladatelů TMOU byla ta, že to má být závod a boj hlavně s časem, sám se sebou a proti nepřízni počasí, tudíž že úsilí týmů se jen těžko poměřuje a krom absolutních vítězů resp. všech není vhodné ostatní mezi sebou poměřovat.

Diskusí s několika orgy letošního ročníku jsem ale zjistil, že se asi vnímání trochu posunulo, že poměření chtějí, a proto jsem ho dodělal. I tak ale třeba seřazení všech týmů, kteří přijdou na jednu šifru, kterou nevyluští není zcela zřejmé. Šel by určitě použít čas příchodu na stanoviště, ale co je vlastně větší důkaz "kvality" či "výkonu" týmu - kdy
na dané stanoviště přišel, nebo jak dlouho vydržel šifru luštit než to vzdal?
Nakonec jsem je seřadil jen dle názvu, protože mi ani jedna možnost nepřišla jako lepší...
Návrat nahoru
ROFLCOPTER!



Příspěvky: 46

Zaslal: po. listopad 05, 2012 12:34    Předmět:

Když už by se mělo dělat nějaké oficiální pořadí, použil bych obligátní řazení postupně podle následujících kritérií:

nejvyšší regulérně dosažené stanoviště
čas vyluštění šifry na tomto stanovišti
čas příchodu na toto stanoviště (nebyla-li šifra vyluštěna do 12:00)

Dobu luštění šifry (jakkoli to souhlasí s duchem hry) asi nemá moc cenu brát v potaz. Tam, kde týmy zajímá nějaké umístění, se s tím stejně všichni perou až do konce limitu.



Co by mě ale zajímalo ještě víc, po TMOU 11 se tu objevila parádní vizualizace průchodu týmů hrou. Přišlo mi celkem líto, že se nevyužila do dalších ročníků - přitom se mi zdá, že když už existuje program, tak naplnit ho novou sadou dat by mohla být celkem maličkost. Minimálně pro minulé dva ročníky, kde by se v případě nutnosti dala počáteční dvojstanoviště sloučit v jedno. Letos by to asi bylo problematičtější. Takže by mě zajímalo, nakolik náročné by bylo nasypat do aplikace loňské a předloňské statistiky a trasu - a případně applet upravit i tak, aby zvládl letošní ročník. K tomu se váže i otázka, zda je možné ze strany hráčů nějak pomoct. Třeba vyrobit bodovou a liniovou vrstvu stanovišť a ideálních přesunů v nějakém kompatibilním formátu.

Díky za odpověď.

Ondra
Návrat nahoru
Sven Dražan
Admin


Příspěvky: 29

Zaslal: po. listopad 05, 2012 23:30    Předmět: Vizualizace

Ahoj, vizualizaci jsem tehdy udělal v rámci školního předmětu a zabrala mi víc jak týden práce. I když by se dala aplikace znovu použít, bylo by s tím odhadem 2-3 dny práce, jednak protože jsem už kód dlouho neviděl ale hlavně kvůli tomu, že si ten applet data netahá rovnou z databáze ale je nutné mu je předzpracovat (odfiltrovat všechny problematické záznamy, dopočítat nějaké agregované veličiny atp.)

Problém je hlavně čas, kód appletu je v principu volně k dispozici a lze se na něho podívat, když se člověk prokliká ke zdrojáku, ale není psán moc hezky a modulárně, takže se v něm vyznat není jednoduché. Už dřív někdo projevil zájem o upravení aplikace před cca rokem, s nějakým komentářem jsem mu tehdy všechny podklady poslal ale žádná reakce od tehdy nepřišla, takže předpokládám, že se tou hrůzou neprokousal.

Bohužel to ani letos moc nevidím, tedy rozhodně ne dřív než po státnicích v půli ledna Sad
Návrat nahoru
Seš-lost



Příspěvky: 29

Zaslal: út. listopad 06, 2012 20:07    Předmět: Statistiky

Chystám se naparsovat data a nahrát je někdy do konce týdne na náš web. Běží tam alfa verze vizualizace (dík za inspiraci!), zatím má k té tmářské daleko a je ještě nenažranější, ale kuličky tam běhají, a o to jde Smile

Chce-li někdo pomoct, hodil by se mi seznam míst, kde byla stanoviště, ve formátu podobném:

kód:

Kamenný vrch;14.4649458064699;50.0669316367535
...
Návrat nahoru
ROFLCOPTER!



Příspěvky: 46

Zaslal: st. listopad 07, 2012 00:16    Předmět:

Sven: Vzhledem k tomu, že si jakékoli programování, natožpak luštění cizího kódu, ordinuju jenom za trest, tak jsem v tomhle případě schopný maximálně zaměňovat staré hodnoty za nové nebo poskytnout novou sadu dat v předem definovatelném formátu. Čili naklikat trasu a stanoviště a pomoci s čištěním statistik.

Seš Lost: Takže jsem rád, že se toho co do programování chopil někdo povolanější. Mám teď hodně napilno, ale k rychlému naklikání stanovišť bych se snad dostat mohl, možná už zítra večer. Stačí vám ty souřadnice udat řádově na metry (cca pět desetinných míst), nebo je tenhle dlouhý formát z nějakého důvodu potřeba?

Ondra
Návrat nahoru
Seš-lost



Příspěvky: 29

Zaslal: st. listopad 07, 2012 08:44    Předmět:

Dík, souřadnice stačí určitě na metry. Jediný důvod, proč je tam tolik desetinných míst je, že google maps, nebo kde jsem to naklikával, jich vrátí tolik.

Tomáš
Návrat nahoru
ROFLCOPTER!



Příspěvky: 46

Zaslal: st. listopad 07, 2012 15:37    Předmět:

Ementál;49.18723;16.57101
Logoped;49.18274;16.55754
Drát;49.18526;16.56510
Transformace;49.19272;16.56686
Lump;49.18033;16.58004
Předmět;49.18833;16.58924
Escher;49.20170;16.55413
Realita;49.20050;16.53890
Apostrof;49.19227;16.52654
Fanklub;49.19288;16.51530
Brouk;49.18770;16.50978
Kosočtverec;49.18236;16.53645
Cokoliv;49.18286;16.55598
Věty;49.18693;16.54889
Yetti;49.19106;16.52867
Návrat nahoru
Seš-lost



Příspěvky: 29

Zaslal: ne. listopad 11, 2012 16:58    Předmět:

Dík, našly uplatnění, viz http://www.tmou.cz/forum/viewtopic.php?p=5426#5426
Návrat nahoru
ROFLCOPTER!



Příspěvky: 46

Zaslal: po. listopad 12, 2012 19:21    Předmět:

Rádo se stalo. Každopádně to teď nesedí s podkladovou mapou. Možná by stálo za to, předělat to celé do S-JTSK.

Ondra
Návrat nahoru
Časy uváděny v GMT + 1 hodina