Obsah fóra TMOU! Archiv


Máš IQ > 150??? Tak to ti stačit nebude...
   Obsah fóra TMOU! -> Tmou 15. - 2013 -> 31 Basnicka
Autor Zpráva
Na poslední chvíli



Příspěvky: 7

Zaslal: ne. září 22, 2013 23:10    Předmět: 31 Basnicka

Ahoj,

nerozumime uplne reseni sifry 31 Basnicka. Mohl by nam ho, prosim, nekdo osvetlit? Konkretne bychom radi vedeli, jakym zpusobem se melo dostat k tomu jak dokreslit bludiste. V reseni stoji:

citace:
Jednak
dokreslit do celé plochy vodorovné a
svislé čárym které stále kopírují tentýž
vzor jen jsou stále kratší a kratší.


Jaky vzor? Jak dlouhe maji byt tyto cary?

Diky
Návrat nahoru
Borci v uvozovkách



Příspěvky: 82

Zaslal: ne. září 22, 2013 23:47    Předmět: Re: 31 Basnicka

Na poslední chvíli napsal:
Ahoj,

nerozumime uplne reseni sifry 31 Basnicka. Mohl by nam ho, prosim, nekdo osvetlit? Konkretne bychom radi vedeli, jakym zpusobem se melo dostat k tomu jak dokreslit bludiste.


Při pohledu na zadání je vidět, že čáry, které vedou přes okraj stránky, nebudou asi samoúčelné. Při dalším zkoumání čar (zatím není potřeba uvažovat legendy) se ukáže, že se jedná o "výřez" pohledu na "fraktálovou" strukturu složenou z křížů, kde celá stránka tvoří levý horní kvadrant takového kříže a ten je pak ve stejném duchu dále rozvíjen do dalších, menších křížů. Vždy z kratších vodorovných ramen vychází nahoru a dolu dva nové kříže.

Šipky na konci čar symbolizují, že rozvoj tímhle směrem může (a měl by) pokračovat. Pokud se kolem legend textů dokreslí čtverečkovaná mřížka, dá se tato použít pro rozvoj křížů a dá se tím rozvojem vyplnit tak, že vznikne bludiště, bez cyklů, nebo nedostupných míst.

Dále viz řešení.

Richard
Návrat nahoru
Albert Stallone



Příspěvky: 47

Zaslal: po. září 23, 2013 13:43    Předmět:

Doluštili jsme si jí hned po dokončení kvalifikace. Je zajímavé, že ačkoliv ve hře odolala, doluštění proběhlo v řádu minut. Moc zajímavý rastr!
Návrat nahoru
Na poslední chvíli



Příspěvky: 7

Zaslal: po. září 30, 2013 09:11    Předmět:

Diky za odpovedi.

Uprimne mi zadani neprislo prilis navodne co se tyce dokresleni bludiste. Nazev nas vedl k vytvoreni slov z jednotlivych bodu a spojovani tech, ktere se rymovaly a pak uz jsme se jen cyklili v ruznych napadech na kdejake soumernosti a osy. Je pravda, ze pravy horni roh mohl napovedet, ze se bude jednat o bludiste... Navic "fakt", ze jsme meli "cast" vylustenou, nas vedl k tomu, ze se sifrou budeme zabyvat vice, takze nakonec jsme se vlastne na treti urovni zasekli. A myslim, ze tak 3 az 4 hodinky jsme teto sifre venovali.

Myslim, ze to byla sifra spis pro ctvrtou uroven nez pro treti.

Muzeme byt akorat radi, ze se nam podarilo vylustit prvni dve urovne natolik rychle, ze jsme se jeste stihli kvalifikovat Smile

NPC=Michal
Návrat nahoru
Časy uváděny v GMT + 1 hodina