Čas hry

  1. 3 months ago
    A

    Albert Stallone

    Nov 13

    Ještě jedno vlákno si dovolím otevřít. Co říkáte na konec v 13:00? Tedy 20 hodin hry. Za mě super! Určitě bych snesl i o hodinu víc, ale to už bych asi chtěl trochu moc. :) Pokud by se ale těch 20 hodin do budoucna ujalo jako pravidlo, budu rád... Ivo

  2. C

    Corn Flakes

    Nov 13
    Edited 3 months ago by Corn Flakes

    Nápodobně :)
    JiříK

  3. F

    Freezy Bee

    Nov 13
    Edited 3 months ago by Freezy Bee

    +1!
    M.

  4. Ú

    Ústřední topení

    Nov 13

    Můžu se zeptat v čem vidíte tu výhodu? Jde o to, že máte větší šanci dojít (a ideál by byl 48 hodin na stejný počet šifer)? Nebo protože jsou šifry dobré, tak s nima chcete trávit co nejvíc času (a ideál by byl třeba 48 hodin a 24 šifer)?
    Prosím, neberte to útočně, prostě by mne vážně zajímalo, v čem je 20 lepší než 19, když 19 je tradiční (nějak, chvíli). Došlo o 5 týmů víc a devalvovala se trochu hranice dojití.
    Dík moc.
    INDEX

  5. Z

    Zvířátka

    Nov 13

    Pár důvodů pro:

    • mezi 12 a 13 se luští za příznivých podmínek - světlo, teplo, otevřené hospody (šifrovačky, které začínají v sobotu, mohou začínat dřív, tady to nejde),
    • fyzicky to družstva ještě v pohodě zvládnou,
    • nemusí se luštit pod stresem, že když krátce zakysnu, tak už nestíhám.

    Důvod proti: Je to Tmou a ne Dnem ;-) Ale to by se správně muselo končit s rozbřeskem.
    BTW. Je opravdu takový problém, že dojde deset týmů? Když jsem se díval do historických výsledků, tak docházelo několikrát i víc.

    Medvěd

  6. A

    Albert Stallone

    Nov 13

    Ivo: těžko to racionalizovat. Bavilo mě to, nechtělo se mi končit. Za mě je 20-21 hodin optimum (asi na jakékoliv noční hře). Menší časový stres, zároveň to fyzicky kolem poledne pořád příjemně šlape.

    Devalvace hranice dojití: takhle to nevnímám, bojuje se s danou hrou v daném roce. V tomto smyslu je jedno (tedy v řádu jednotek týmů), kolik týmů dorazí, pokud hra nebude vnímána jako příliš lehká.

  7. Š

    Šestý nesmysl

    Nov 13

    Ještě se mi nestalo, že bych chtěl, aby nějaká byla hra kratší. Naopak často by bylo mnohem lepší, kdyby byla o něco delší, protože pak prostě máme víc času na to si ji užít a míň stresu.

    Jak už psal Matěj v poděkování, tak bychom byli moc rádi, kdyby ještě nějakou chvíli doba trvání hry v hodinách kopírovala číslo ročníku :)

    Koncept devalvace hranice dojití hry pořád moc nechápu, i když vnímám, že existuje. Třeba mi to dojde, až budu něco organizovat, ale jako účastník jsem spíš radši, když dojde víc týmů (ať už jsem na jakékoliv straně).

    Miki

  8. coredump

    Nov 13

    Délka hry přece vůbec nemusí souviset s počtem dokončivších týmů? Já bych byl pro 19 hodin (i tak už je to dopoledne mimo název hry). Ale tak asi ještě i těch 20 jde, jednou za rok se snesou i ty Svíčky. Ale příliš bych tímto směrem šifrovačky nerozšiřoval.

  9. K

    Krabice ve slevě

    Nov 13

    Sobotní hry začínají i v 15h, tedy celková doba 21h. Stejná délka by mi nevadila ani na Tmou, déle už ne, tedy max. do 14h. Jirka

  10. C

    Corn Flakes

    Nov 13

    @Index

    Jde o to, že máte větší šanci dojít (a ideál by byl 48 hodin na stejný počet šifer)? Nebo protože jsou šifry dobré, tak s nima chcete trávit co nejvíc času (a ideál by byl třeba 48 hodin a 24 šifer)?

    Ne a ne :)

    Proč raději 20 než 19? Dlouhodobě mám vypozorováno, že optimální délka noční hry je pro mě 20 až 21 hodin. Kratší hry znamenají kratší zábavu a o něco menší výzvu. Na delších hrách už mě většinou dožene únava.

    Nechci, aby Tmou docházelo více týmů. Prodloužení hry o hodinu s sebou musí nést ztížení hry. Pokud by to prodloužení jen za účelem toho, aby prošlo více týmů než obvyklých +- 5, tak to se mi nelíbí.

  11. T

    Tmou.org

    Nov 14 Moderator, Org

    Onehdá jsme spekulovali nad tím, co by se stalo, kdyby hra *neměla konec*, resp. že bychom šifry sklidili až po týdnu nebo tak něco... :-D

  12. Nočný motýľ

    Nov 14

    20 hodín hry (+- hodina) je fajn čas. Väčší problém mám so štartom, ale vymyslieť to tak, aby si pražáci nemuseli brať v piatok dovolenku/sickday asi nejde, ak by sa štart neposunul na sobotu (na to nemám vyhranený názor).

  13. N

    Název týmu:

    Nov 14

    20 hodin mám už asi na horní hranici tolerance. Tmou pro mě dlouhou dobu končilo vždy přesně v poledne (či dříve v případě zákysu ;-)). Začátek dříve než v 17.00 nemá smysl nejen kvůli dojíždějícím, ale také kvůli pracujícím v Brně. Několik let si skoro všichni z týmu bereme na Tmou dovolenou, takže dřívější začátek by teoreticky vadit nemusel, ale přeci jen ta pátá či šestá večer mají své opodstatnění.

    Za ta léta (má první šifrovačka bylo Tmou 4) jsem už holt zpohodlněl :-) Počet týmů v cíli jde přizpůsobit obtížností šifer nebo terénem, ale beztak tam zbude spousta neznámých (chování testerských týmů, úpravy šifer na poslední chvíli, rozmary počasí apod.), že i tak to bude těžko predikovatelná veličina. Takže podle mě jde udělat dostatečně intenzivní Tmou i v čase 18 hodin a s podobným konceptem stanovišť jako letos.

    Jarek

  14. Nočný motýľ

    Nov 14

    Ešte je dobré si uvedomiť (nielen v tomto vlákne), že tu diskutujú tímy prevažne z najlepšej tretiny štartového poľa (v tomto vlákne až na coredump a Freezy bee tímy z najlepších cca 10 %). A tieto tímy by si mali uvedomiť, že (aj) táto TMOU bola ťažká. Okrem kvalifikácie nebola v hre snáď jediná ďalšia priamočiara, jednokroková šifra. Nezávidím nováčikom, či tímom, ktoré bežne neprejdú kvalifikáciou a tak nejako tuším, že sa posúvali od nápovedy k nápovede… Pointa? Nefňukajte, že je to ľahké (alebo je na to zbytočne veľa času). Nie je, len vy ste v prekliato dobrých tímoch! (A nie, od TMOU nečakám nič iné.)

    Ostatne to, že z vyše 400 tímov dokončilo 10, tj. asi 2,5 % rozhodne nehovorí o jednoduchosti hry.

  15. F

    Freezy Bee

    Nov 14

    Za mě letošní hodina navíc super (beru to jako vyslyšení loňských návrhů), pochvalovali jsme si ji hned po zveřejnění, doufám, že zůstane. Další by byla taky super a jak se tak znám, nemyslím, že by se to u nějaké blízké hranice zastavilo. :) Někdo se ptal proč? Prostě mě to baví, když už si udělám volno, tak je ten druhý den je stejně nepoužitelný na cokoli jiného, tak proč neluštit dál a víc. Navíc je silnou zbraní našeho týmu určitě spíš vytrvalost než rychlost. ;-) Snad si nepamatuju, že bychom někdy byli rádi za konec, vždycky nám přijde, že by to ještě chvilku chtělo.

    A hra bez konce? Wow! Vlastně svým způsobem ideál pro nás (nebo minimálně pro mě), ale taky totální noční můra pro naše rodiny, jak nás znám. ;-) Ono to není až tak úplná neznámá, trochu se tím dostáváme do domény dlouhodobých her, ty nám vždycky šly (Astra X, ČeSKOLEt, kdysi i internetová fáze Bezvíčku), ale taky to vždycky bylo dost náročné pro nás i blízké okolí.

    Je mi samozřejmě jasné, že to tak nedopadne a dopadnout ani nemá, jen přispívám do diskuze.
    No, možná jednou za čas nějaký dvoudenní šifrovací maratónek by mohl být zajímavý, nemyslíte? Samozřejmě ne na Tmou. Tmou je Tmou a díky za ni, že je zrovna taková.

    Marwin