Pravidla

Vydrž a přečti je. Chceš náročnou hru? Pravidla nemohou být jednoduchá. I když vypadají složitě, nebude to tak hrozné jak to vypadá; dokonce je jakási malá šance, že někdo dojde až do cíle.

Co zde tedy najdeš?

Pravidla základní - platila už v minulých kolech, ale osvěž si paměť, pokud hraješ poprvé čti!
Pravidla nová nebo změněná - ty si určitě přečti
Co všechno budeš ke hře potřebovat - aneb nutná výbava
Pár dobře míněných rad - seznam se opět rozrostl
Platby za hru - jak zaplatit účastnický poplatek

Pravidla základní
  1. hra je určena pro starší 18 let, osobám mladším 18 let je účast ve hře zakázána
  2. hry se budete účastnit na vlastní nebezpečí
  3. do hry se mohou přihlásit 3-5ti členné týmy
  4. hra začne v pátek 7. 11. 2003 asi v 16.30 hodin na zatím nejmenovaném místě v Brně
  5. hra skončí v sobotu 8. 11. 2003 kolem 10.00 hodin
  6. POZOR!!! Od úterý 4. 11. 2003, 24:00 hodin, budou v zaheslované části stránek, pro řádně registrované týmy od nichž obdržíme účastnický poplatek, zpřístupněny závěrečné informace (tj. kdy a kde hra začíná atd.).
  7. trasa hry povede ulicemi města Brna i terénem v blíže nespecifikovaném okolí města (les, mokro, bláto...)
  8. tým se může v kterémkoliv místě hry rozdělit, zejména v terénu však nedoporučujeme pohyb jednotlivců
  9. trasa hry je tvořena určitým počtem stanovišť na kterých jsou ukryty zprávy nebo předměty (dále jen zprávy). Počet stanovišť se hráči dozví nejpozději v první části hry, důvodem je možnost rozložení sil.
  10. zprávy obsahují šifry, schémata, nákresy, nápovědy a další informace, které mohou být pro průběh hry důležité
  11. zprávy budou na stanovištích ukryty tak, aby je pokud možno nenašel někdo, kdo se hry neúčastní; proto může jejich objevení chvíli trvat, hledejte je však max. do vzdálenosti 5 m od předpokládaného stanoviště
  12. zpráva se na stanovišti vyskytuje ve více kopiích, není-li uvedeno jinak, připadá na každý tým právě jedna kopie; brát více než jednu kopii zprávy na tým je zakázáno. Výjimkou může být pouze případ, kdy tým svou zprávu ztratí nebo nedopatřením zničí. Zprávy pro ostatní týmy se nesmí ničit ani pozměňovat.
  13. DŮLEŽITÉ! Při vybírání zprávy na stanovišti dejte pozor ať vás nevidí někdo nezasvěcený, kdo by po Vašem odchodu mohl stanoviště zničit a ohrozit tak celou hru!!!
  14. týmy se během hry pohybují od stanoviště ke stanovišti, v každém místě trasy bude z předchozích zpráv zjistitelné umístění následujícího stanoviště
  15. Zprávy na stanovištích jsou označeny logem "TMOU" a pořadovým číslem zprávy. Číslovány jsou nepřerušenou řadou i v případě vloženého stanoviště bez zprávy (např. předmět nebo kontakt s osobou).
  16. Kromě zpráv lze na stanovištích získat předměty. Pro předměty platí buď předchozí bod nebo je u nich zřejmé, že patří do hry (např. dostanu je od kontaktní osoby, jsou jednoznačně popsány atd.).
  17. Není-li uvedeno jinak, hry se jako kontaktní osoby neúčastní ti, kdo jsou toho času v práci (ve službě). Myslí se zejména pracovnice za přepážkami, uniformovaní příslušníci organizací atp. Výjimkou jsou občané v civilním oblečení ve veřejných prostorách, u nichž nelze určit, zda jsou toho času v práci (nebo službě).
  18. Použití GSM telefonů je povoleno (počet není omezen, ale více než jeden je výhodou). Použití CB a radiostanic na jiných frekvencích je zakázáno. Rozsah a možnosti spojení, které umožňují považujeme za výhodu nedostupnou všem.
  19. během hry je zakázáno jít záměrně v závěsu za jiným týmem (nebo týmy) s cílem nechat se vést na další stanoviště
  20. není-li uvedeno jinak, pak bude v šifrách použita anglická abeceda (tj. A-Z, bez diakritiky a bez písmene CH)
  21. k přesunům během hry je možné použít pouze vlastního těla, případně hromadné dopravy, není-li uvedeno jinak (z toho plyne: použití automobilů i stopnutých, jízdních kol, kolečkových bruslí atd. je ZAKÁZÁNO...)
  22. cílem hry je projít všemi stanovišti a dorazit do cílového stanoviště
  23. vyhrává tým, který projde celou trasu a z něhož do cílového stanoviště jako první dorazí minimálně 50 % počtu jeho registrovaných členů. Trasa však nebude jednoduchá a za vítěze se tak mohou pokládat všechny týmy, které dosáhnou cílového stanoviště.
  24. hra bude vyhodnocena na cílovém shromaždišti, tj. zveřejnění výsledků, správného postupu atd.; umístění tohoto shromaždiště se hráči dozví nejpozději na některém z prvních stanovišť; na vyhodnocení tak mohou dorazit i hráči, kteří hru v jejím průběhu přeruší
  25. Psi se mohou hry účastnit. Přitom nezvyšují počet členů týmu.
Pravidla nová nebo změněná
  1. je zakázáno volit postup územím, které je v mapě označeno jako přírodní rezervace
  2. abychom se vyvarovali případných nepříjemností, dodržujte prosím dále následující ustanovení Zákona o lesích:
  3. V lesích je zakázáno

    • rušit klid a ticho
    • sbírat lesní plody způsobem, který poškozuje les
    • vstupovat do míst oplocených nebo označených zákazem vstupu
    • umožnit volný pohyb psům
    • kouřit, rozdělávat nebo udržovat otevřené ohně
    • rozdělávat nebo udržovat otevřené ohně do vzdálenosti 50 m od okraje lesa
    • odhazovat hořící nebo doutnající předměty
    • narušovat vodní režim a hrabat stelivo
    • znečišťovat les odpady a odpadky
    • a hlavně... pást  dobytek, umožňovat  výběh hospodářským  zvířatům a průhon dobytka lesními porosty :o)
Co všechno budeš ke hře potřebovat

Tady se dozvíš, co si musí Váš tým připravit, aby měl alespoň nějakou šanci přežít :o)

  1. oblečení ve kterém přečkáte chladnou noc. V dynamickém pohybu (chůze terénem) i staticky (až několik hodin při luštění šifer). Doporučujeme více vrstev oblečení, které budete přidávat nebo ubírat podle potřeby, karimatku, deku nebo spacák, termosku s čajem. Alkohol důrazně nedoporučujeme... kdo zmrzne, umře :o)
  2. dobré boty, takové abyste v nich vydrželi chodit celou noc a to jak po městě, tak v lese, kde může být mokro
  3. jídlo na 15 hodin zátěže, doporučujeme něco sladkého jako poslední záchranu
  4. plán Brna s rejstříkem ulic!!!
  5. mapa Okolí Brna - Moravský kras, vydaná Klubem českých turistů pod číslem 86, měřítko 1:50 000, 3. vydání 2002, nyní v prodeji - TATO MAPA JE PODMÍNKOU NUTNOU, JAKÁKOLIV JINÁ NEBO STARŠÍ VERZE MAPY MŮŽE BÝT NEPŘEKONATELNOU PŘEKÁŽKOU VE HŘE!!!
  6. tužku, propisku
  7. papíry nebo blok
  8. doporučujeme podložku na psaní
  9. buzolu - min. jednu na tým
  10. tenkou izolepu
  11. pravítko
  12. kalkulačku
  13. nůžky
  14. funkční walkman
  15. světlo minimálně na 10 hodin (bude TMA)
Pár dobře míněných rad
  1. početnější tým má výhodu, může se lépe rozdělit, víc hlav víc ví atd., sežeňte si ještě někoho
  2. výhodou bude člen týmu, který se alespoň trochu vyzná v Brně
  3. v týmu by měl být alespoň jeden člověk, který dokáže logicky myslet
  4. v týmu by měl být alespoň jeden člověk, který věří, že se neztratí v noci v lese
  5. každou z věcí uvedených v seznamu nahoře by měl umět alespoň jeden člověk z týmu používat (kalkulačka, propiska, busola, mapa atd.)
  6. při luštění zprávy nezůstávejte v blízkosti stanoviště, jednak na něj přitahujete pozornost svých soupeřů a jednak pozornost nezúčastněných osob, které mohou stanoviště zničit
  7. Zprávu na stanovišti nehledejte déle než 20 minut. Pokud ji v této době nenajdete, pak jste na špatném místě.
  8. Pokud někde po cestě najdete v popelnici knížku, kterou jste tam konkrétně hledat neměli nebo pokud tato knížka nemá na první stránce logo "TMOU", pak najít v ní polohu následujícího stanoviště je prakticky nemožné :o)
  9. nepoškozujte betonové roury v blízkosti trasy hry (např. chůzí, dotykem atp.), organizátorům takové počínání může působit jisté problémy
Jak zaplatit účastnický poplatek
  1. Účastnický poplatek je 200 Kč za tým.
  2. Tuto částku uhraď po registraci Vašeho týmu na účet:
    373 386 823 / 0300
    Martin Hanzálek, Valouškova 6, 635 00, Brno-Bystrc.
  3. Konstantní symbol: 0558.
  4. Variabilní symbol: je jedinečný pro každý tým a dozvíš se ho při registraci Vašeho týmu. Podle tohoto čísla budeme Vaši platbu identifikovat. Platba se špatným VS je pro nás neidentifikovatelná a jako taková i nezaúčtovatelná, proto napište svůj VS správně.
  5. Preferujte platbu převodem z účtu na účet před platbou složenkou České Pošty - platba mezi účty bude zpracována o několik dní rychleji, a proto se dříve dostanete k informacím dostupným až po zaplacení. U plateb složenkou musíme čekat na dopis od České Pošty s rozpisem plateb.
  6. Specifický symbol: neuváděj žádný.