Pozorování: text popisující tak trochu, co se v něm skrývá (skrývačky zvířat, jejich nějaké rozčlenění podle přírodopisu atd.). Cesta, která nám říká, která zvířata v textu hledat. Cesta obsahuje i informaci o pořadí zvířat.
Vícestupňová šifra, která sama v sobě obsahuje nápovědy k luštění. V textu jsou skrývačky živočichů. K řešení však užijeme jenom ty, které tým “potkal” po cestě. Prvním krokem je tedy najít všechny skrývačky. Živočichy si pak rozčleníme na: hmyz, ryby, plazy, ptáky a savce (z pohledu systematické biologie jde o třídy) a s každou skupinou pracujeme odděleně v pořadí, jak jsme je potkávali po cestě.
Ve stejném pořadí spojujeme živočichy z každé kategorie.
Písmena setřídíme podle toho, v jakém pořadí jsme našli první obrázek. Vychází tedy LOM 12.
Jistou nápovědou ke grafickému řešení by také mohl být dvojí výskyt vši na obrázcích, přičemž v textu lze objevit jen jednou (indikuje nějaké uzavřené písmeno).