TMOU 3 začala vznikat už na začátku léta 2001. Tehdy se nám hlavou honila spousta nápadů z jarní TMOU II. Pár jsme jich tehdy nepoužili a proto jsme si dali úkol o všem přes prázdniny přemýšlet a zkusit přijít s něčím novým, ještě lepším.
Nedovedete si představit jak se přípravy TMOU stávají stále složitějšími. I pro nás je to taková velká hra, která trochu připomíná špionážní film. Jak hru vymyslet a udělat, aniž bychom něco prozradili budoucím účastníkům. Ti jsou snad už úplně všude. Ve škole v menze, ve studovnách, v laboratořích. Myslíte, že jsme paranoidní? Tak schválně. Jeden z nás jede v šalině, otevře si složku s posledními šiframi, aby se nad nimi mohl trochu zamyslet a najednou slyší jak se dva kluci přímo nad ním baví, jak se těší na tu noční hru. Nezbývá než složku rychle zavřít. Myslíte si, že můžete na fakultě informatiky v Brně, na sdílené tiskárně vytisknout něco, co se týká TMOU? Těžko, spousta uživatelů na síti jsou budoucí účastníci. Jednou se kvůli hře scházíme v čajovně. Pro jistotu, spíše z legrace, se lidí kolem ptáme jestli nejdou na TMOU. Tvrdí že ne, ale tři z pěti prý znají někoho, kdo bude hrát. Slibují nám, že nic neprozradí. Jeden z nás asi půl hodiny intenzívně, ale nenápadně, prohledává celou školní laboratoř, protože mu právě někam spadl malý lísteček s jednou z šifer. Zvědaví kolegové, kteří sedí kolem, věří, že hledá propisku. Skoro všichni půjdou na TMOU.
První schůzka našeho týmu proběhla na začátku září. Dohodli jsme hlavní změny, nutné kvůli prudce narůstajícímu počtu účastníků, a spustili propagaci. Tentokrát už nás rychle naskakující počet týmů v registrační databázi tolik nezaskočil, ale i přesto jsme nevěřili, že limit maximálně 200 týmů, který jsme "pro jistotu" stanovili, bude nakonec téměř naplněn!
Komunikaci s účastníky jsme zase o něco zjednodušili. Nejprve si všichni prostudovali pravidla hry a zaregistrovali se. V posledním týdnu před hrou, si pak už jen přečetli poslední informace na domluvené www stránce. TMOU 3 mohla začít...