Zážitky a reakce týmů
Tým "Fiman" napsal:
Náš tým: Martin Nečesal
Pavel Krčál
Tomáš Foltýnek
Roman Rožník
Mesto
Sešli jsme se OK - časová rezerva cca 5 min.
Málokdo z našeho týmu četl (znal) pravidla - Pavel a Tomáš.
Měli jsme mobil, ale neznali jsme nouzové číslo :-).
Ostatní týmy se nenápadně srocovaly okolo HN,
takže jsme s nimi nenápadně poklábosili.
1. Hlavni nadrazi (hlaseni, pripadne Informace nebo zprava v podchodu)
16:23
Začátek hry (hlášení) jsme zachytili OK, náš vyslanec byl Tomáš.
Po chvíli uvažování jsme se rozhodli pro
2. Knihkupectvi
na Malinovského náměstí.
V pedagogické literatuře to neměli, ale titul znali, což nás potěšilo.
U konkurence na vedlejším rohu jsme uspěli.
(Fotka 103 a heslo: bude jsme si kupodivu pamatovali.)
Takže jsme se vrátili k:
3. Pamatnik v Denisovych sadech
Přečetli jsme si adresu a šli k LF do univerzitní počítačové haly.
4. www stranka
MS IE nebyl schopen zobrazit autentifikační formulář (proč?) a pouze
oznamoval, že nemáme přístupová práva. Naštěstí Lynx už fungoval.
Opsali jsme si důležité informace a načas se s LF rozloučili.
5. Inzerat na Minoritske
Tady pro nás hra málem skončila. Inzerát jsme našli bez problémů - hrozen
soutěžících
se nedal přehlédnout, ale zvládli jsme přes něj přečíst jen adresu.
Nejdřív jsme šli volat na informace abysme zjistili tel. číslo toho
"prodávajícího",
ale to se ukázalo jako blbost.
Tak jsme si inzerát opsali a okamžitě "odhalili" šifru, akorát že jsme
ji četli jako
NAJDI ZDE RADU V SLOUPK A R E N O V A
Další hodinu jsme marně hledali smysl tohoto sdělení
- hledali jsme chybějící U ve slově SLOUPKu, pročetli jsme snad všechny
ostatní inzeráty
(i na jiných vývěskách v okolí), málem jsme vyrazili na Křenovou 54
(
K(A)RENOVA, psč 54... )
až jsme konečně přečetli
NAJDI ZDERADUV SLOUP K(A)RENOVA.
Odchod cca 19:00.
6. Zderaduv sloup Krenova
Bez problémů - princip šifry jsme sice úplně neodhalili, ale vydáváme
se
rovnou k jezuitskému kostelu.
7. Kostel na Jezuitske
Bez problémů - dem do baru.
8. Bar v divadelni fakulte
Kupujeme 4 kusovky a váháme co dál. Po chvíli jednu kusovku rozbalujeme
(aniž bysme si všimli že je to právě ta jiná) a nalézáme šifru.
Je nám vše jasné - zvažujeme variantu internet (zamítnuto) a jedeme
na
Mendlák.
9. Zastavky trolejbusu 145
Zkusíme to napřed podle zde uvedených časů, ale vyjde nesmysl, což jsme
trochu čekali, nebo?
jízdní časy jsou v noci kratší.
Nasedáme na 145 a volíme drzou strategii - na každé zastávce jeden
z nás
předními dveřmi vystoupí, přečte jízdní řád a opět nastupuje.
Řidič je flegmoš, navíc klábosí s ve dveřích stojící babičkou, kterou
musíme
vždy šetrně odsunout.
Takže jsme po chvíli na Tomkově náměstí a máme siluetu Petrova.
10. Petrov
Jdeme rovnou ke kříži a s luštěním další šifry se přesouváme do tepla
- opět
na LF.
Už cestou nás napadá (podle struktury slova), že samohlásky a souhlásky
budou asi posunuty zvláš?,
ale rozhodně nevíme, co chtěl autor říci tím A != B.
Na LF nás půlka posouvá všechno stejně a půlka samohlásky a souhlásky
zvláš?.
Během luštění nám jakási dívčina závidí účast na TMOU, prý se nestihla
přihlásit včas.
Chyba v transpozici nás mírně zdrží, ale přesto máme po asi 20 min.
vyluštěno.
Konáme toaletu a jdeme k
11. Lampa na Gorazdove ulici
Zde jsme podle obsahu složky určitě jedni z prvních, později se dovídáme,
že asi tak třetí.
Je cca 21:40, váháme co se zbývající hodinou.
Nakonec se rozhodneme navštívit rodinu Foltýnkových.
Zde nás čeká vřelé přijetí a čaj. Doplňujeme zásoby potravin, vody
a
oblečení.
Taky jsme chtěli začít luštit šifru 11, ale k tomu se přes štrůdl
nedostáváme.
22:30 se přesouváme k nádraží.
Vlak do Bílovic je neobvykle plný, přesto se nám (Tomovi) daří rozluštit
2.
řádek
šifry.
Teren
1. Majak v Bilovicich
Rozdělujeme se na 2 skupiny - Tomáš s Romanem pokračují v luštění na
nádraží,
Manec a Pavel se drápou k majáku. S druhou částí šifry se vracíme a
přesouváme se
do hospody u nádraží.
Luštíme 1. řádek - zprvu postupujeme metodou stromu,
Tomáš s Romanem od začátku, Manec a Pavel od konce.
Přestože známe rozdělení písmen (máme 11. z města), nedaří se nám.
Stromy jsou při této délce šifry nezvládnutelné. Víme že jde o NP-úplný
problém,
takže se není čemu divit.
Po čase přecházíme na jinou metodu - napíšeme si ke všem pozicím všechna
možná písmena nezávisle na sobě. Vznikne tabulka, ve které je orientace
podstatně snazší, takže po cca 20 minutách máme řešení.
Krátce po 1:00 odcházíme z hospody, před kterou promrzá dobře deset
jiných
týmů. Přesto že jsme dobří :-), na cestě k hrušce se potkáváme s dalšími
asi
pěti týmy.
2. Duta hrusen na okraji Bilovic
Bez problémů - luštíme cca 5 min.
Cestou k 3. probíhá diskuze nad školným, vzdělávacím systémem a vůbec.
3. Ressluv pamatnik
Bez problémů - luštíme cca 10 min (máme nápovědu z města).
Vyrážíme nejkratší cestou k ochozské silnici, kus po ní a kousek lesem
ke
4. kota 464
Jsme celkem překvapeni, že jsme zde podle zápisníku první.
Ale ostatně kdo, když ne my?
Hledání rozdílů jde snad lépe bez nápovědy než s ní, zastávku
spojujeme s poklidnou svačinkou. Piknikujeme rovnou uprostřed
silnice.
5. autobusova zastavka na silnici Brno - Ochoz
V družné diskuzi (téma: politika a volby a vůbec) zastávku nejprve bez
povšimnutí míjíme,
po cca 500 metrech to zjiš?ujeme a dáváme si poklus zpět. To je jediný
okamžik hry, kdy běžíme
(trestáme se za nepozornost).
©ifra - bez problémů, asi 10 minut.
Míjí nás nějaké zbloudilé družstvo, ale jde z lesa a po silnici vyráží
opačným směrem,
takže si myslíme, že jsme stále první.
Vyrážíme do Mariánského údolí, kde začíná naše horákovská anabáze.
Nejdřív jsme vyrazili na špatný výběžek (spletli jsme si nádrže).
Po cca 1km chůze od vody zjiš?ujeme omyl a vydáváme se
(lesem, nechceme ztrácet výšku) směrem ke správnému výběžku.
Po chvíli bloudění se dostáváme na místo, kde má být podle naší mapy
hrad.
Už teď máme zhruba 40 minut ztrátu oproti tomu, kdybysme sem šli přímo,
ale
co nás teprve
definitivně dostává, je naše mapa. Hrad zde samozřejmě není, ale asi
hodinu
po
něm intenzívně pátráme. Až když to zde vzdáme a jdeme k vodě, nacházíme
Horákovský hrad,
asi 1 km od místa, kde jsme jej podle naší starší mapy tak dlouho marně
hledali.
6. Horakovsky hrad
Teď už je zde spousta družstev, některé už na odchodu.
Aspoň že šifra nám netrvá déle jak 10 minut, někteří se s ní trápí
podstatně déle.
Přesto už je jasné, že poslední stanoviště nestíháme.
Chvátáme zpět do Líšně, a odjíždíme na Stránskou skálu abysme
tam byli v časovém limitu, což se nám v podstatě daří (jsme tam asi
v 7:20).
7. Kostelicek ve Stare Lisni
Tak tady jsme právě nebyli - jediné námi nenavštívené stanoviště.
8. cesta do cile na Stranskou Skalu
Kupodivu zjiš?ujeme, že přes naši obrovskou ztrátu zde ještě není nikdo,
kdo
by prošel
celou trasu - první takoví přichází až cca za 20 minut.
Poklábosíme s ostatními účastníky, dozvídáme se "vzorové řešení" od
organizátorů a
jedeme se vyspat!
Subject:
Dojmy z TMOU 2
Resent-Date:
Fri, 8 Dec 2000 12:27:12 +0100
Resent-From:
"Radek Drnovsky, Ing." <drnovsky@uete.fee.vutbr.cz>
Resent-To:
drnovsky@isibrno.cz
Date:
Tue, 28 Nov 2000 16:34:25 +0100 (MET)
From:
Martin Necesal <xnecesal@informatics.muni.cz>
To:
drnovsky@uete.fee.vutbr.cz
Ahoj,
tady je par pripominek podle osnovy co jste chteli:
# # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # -
Doplnění informací k dojmy.txt:
1. cokoliv
Ahoj a diky za super hru.
2. co se vam na hre libilo
Vsechno az na nasi mapu.
3. co se vam na hre nelibilo
Nase mapa.
4. co bylo az moc jednoduche
Vsechno az na hledani horakovskeho hradu s nasi mapou a
sifru XYZ. Zderaduv sloup pocitame jako nasi blbost.
Zejmena tedy byly dost snadne logicke sifry, ale to nevadilo,
aspon jsme pri lusteni nepromrzli.
Tym FIMan pochazel z FI a PrF-matematika, pro filosofy a spol.
to mohlo byt tezsi.
Roman: Co se tyce sifry XYZ, mne se jeji tezkost nezdala az zase tak
spatna (ale rozhodne by se jeji testaz pred hrou mela provest). Byli
jsme
vlastne v civilizaci, takze ja jsem si myslel, ze sednout si do hospody
ci
cekarny a lustit, jste zamysleli jako vzorove reseni. Navic to byla
asi
jedina sifra, pri ktere byla opravdu potreba inteligence (zvolit nejaky
spravny postup). Ale tech, co to celou dobu resili venku lituji, byla
opravdu zima (kolem nuly).
Slysel jsem, ze nektere tymy se na lusteni vykaslaly a vydali se po
stopach tech, co to vylustili, coz bylo v tomto pripade obzvlaste snadne.
(My sami jsme cestou potkali cca 10 tymu, ktere sli proti nam a sami
jsme
sli v kolone dalsich tymu, takze ze silnice k hrusni se stala solidni
pesi
zona).
/Roman
5. co bylo az moc slozite
Viz predchozi.
Za predpokladu NP != P obzvlaste sifra XYZ.
6. nazor na variantu hry mesto-teren (v pripade negativniho - co
zmenit)
Super.
(Mj. se minimalizuje nebezpeci nocniho pohybu po nekterych mene bezpecnych
castech mesta.)
7. jak jste postupovali pri lusteni jednotlivych sifer (radi bychom
se dozvedeli jak jste postupovali na jednotlivych stanovistich nebot
je to pro nas moc poucne, pokud se vam to vsak nechce popisovat
vsechno, staci kdyz napisete reseni, u ktereho mate pocit, ze se vam
obzvlast povedlo/nepovedlo).
Seznam vsech stanovist je dale.
Zderaduv sloup viz.,
dale mame za to ze jsme si docela fikane poradili s XYZ.
8. jak by jste zmenili pravidla hry
Celkem nijak.
9. co vas pri hre nejvic pobavilo
Cela hra.
Teda az na lusteni Zderadova sloupu a hledani toho hradu,
to uz nas to chvilemi prestavalo bavit.
10. co byla vase nejvetsi blbost
Zderaduv sloup a Ten Hrad.
11. co by nejvic pobavilo nas ostatni
No prece my! MyZFI! A mozna taky Ten Hrad.
Roman: Velka skoda toho spatne v mape zaznaceneho hradu, ale kdybychom
si
precetli popisek, bylo tam napsano neco jako: "Hrad se nachazi na ostrohu
obtekanem Rickou", coz je v primem rozporu s mapou, a coz by nas na
nej
dovedlo drive.
Myslim, ze pri pristi hre by melo byt obzvlaste zvyrazneno, ze je potreba
ta a ta mapa toho ci onoho vydani, ze je dost pravdepodobne, ze na
jine
mape bude neco hodne jinak.
Zpět na zápisky